skip to Main Content

Ten onrechte komt Caiway Westlandse burgers en ondernemers niet tegemoet na internetstoring

Ten onrechte komt Caiway Westlandse burgers en ondernemers niet tegemoet na internetstoring gedurende vele weken. Reden storing niet duidelijk? Te weinig structureel onderhoud? Gemeentebestuur is ook aan zet voor deugdelijke financiële afwikkeling

De fractie van Westland Verstandig schreef Caiway op 27 oktober 2016 een brief en gisteren antwoordde Caiway op een uiterst hautaine wijze. De brieven worden bijgevoegd. Westland Verstandig ziet Caiway als een nutsbedrijf met een maatschappelijke functie in Westland. Natuurlijk schandalig hoe de gevolgen van een niet verklaarde storing gedurende heel lange tijd nu worden weggewoven. Natuurlijk, er kan altijd wel wat gebeuren bij Caiway, maar kortdurende storingen zijn wat anders dan wat zich nu heeft voorgedaan. Langdurige storing, berichten dat alles opgelost was en daarna nog steeds storing. Caiway heeft duidelijk steken laten vallen en meent dat de Westlandse burgers en bedrijven zelf daarvoor moeten opdraaien. Westland Verstandig wil opkomen voor die burgers en bedrijven en zal het College vragen in actie te komen. Niet acceptabel en ook het College van Burgemeester en Wethouders moet bewerkstelligen dat in ieder geval creditering plaatsvindt van abonnementsgeld voor de tientallen dagen dat het netwerk niet werkte. Onredelijk is het om wel betaald te willen worden en geen prestatie te leveren. De gemeente heeft het Caiway-netwerk in 2007 verkocht maar er bestaat nog steeds een band tussen de gemeente en Caiway. Als geen actie wordt ondernomen door het College dan is dat een slechte zaak. Of is voor een aanvaardbare afwikkeling een massale actie van alle abonnees nodig? Westland Verstandig wil die wel initiëren als er geen andere oplossing komt.

bijlage-persbericht-18-11-16-storing-caiway-brieven 

Namens de fractie van Westland Verstandig

Peter Duijsens,
Fractievoorzitter

Back To Top