Persbericht: Op 8 december a.s. om 20.00 uur in De KIEM informatieavond over bestemmingsplan RIJNVAART

Persbericht
Westland Verstandig: Op 8 december a.s. om 20.00 uur in De KIEM informatieavond over bestemmingsplan RIJNVAART

Tot en met 14 december kunnen belanghebbenden zienswijzen indienen tegen het ontwerp bestemmingsplan RIJNVAART. Het plan maakt de bouw van maximaal 325 gestapelde en eengezinswoningen met bijbehorende voorzieningen mogelijk. Het gaat om het gebied bij de  Rijnvaartweg / Nieuwe Vaart / Poelkade en het plan wordt ontwikkeld door Ontwikkelingsbedrijf het Nieuwe Westland. Veel omwonenden benaderden de afgelopen weken de fractie van Westland Verstandig in het BURGERKANTOOR of telefonisch of per mail. Zij zijn meestal niet tegen woningbouw maar maken zich wel ongerust over de leefomgeving, de veel te krappe ontsluitingen, voorziene parkeerproblemen en het feit dat te weinig rekening gehouden wordt met de bestaande situatie zoals de bestaande woningen. Ook de onduidelijke invulling van het gebied – waar komen de woningen en waar de gestapelde bouw en waar de verbindingen in het gebied – zijn veel gehoorde klachten. Ook werd op de inloopavond door gemeentemedewerkers soms iets anders verteld dan in het plan staat. Vandaar de noodzaak – gezien de krappe zienswijze termijn – voor een avond. Westland Verstandig wil duidelijk maken waar volgens haar verbeteringen/verduidelijkingen in het plan nodig zijn en wil ook de mening van de omwonenden horen en meenemen in haar standpunt over het plan. Degenen die het niet eens zijn met het ontwerp moeten wel op tijd – voor 15 december – zienswijzen indienen. Ook hoe dat het beste kan, komt ter sprake. Een ieder is welkom in De Kiem op 8 december a.s. te 20.00 uur. Meldt U zich bij voorkeur wel even aan op 0653401068 of info@duijsens.net of ga langs bij ons BURGERKANTOOR.

Namens de fractie van Westland Verstandig,