Vragen aan College inzake beëindiging onwenselijk gebruik onderpad Maasdijk zuidzijde ‘s-Gravenzande
Betreft: schriftelijke vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders in het kader van artikel…
Het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Westland
Postbus 150 2670 AD Naaldwijk
30 november 2010
Betreft: schriftelijke vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders in het kader van artikel 26 van het Reglement van Orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de Gemeenteraad 2006 inzake dienstverlening Gemeente Westland
Geacht College,
De gemeentelijke diensten van de Gemeente Westland doen hun uiterste best om kwesties waarbij burgers betrokken zijn voortvarend en effectief af te wikkelen. Desalniettemin worden door burgers bij praktisch iedere bijeenkomst ongenoegens geuit over de wijze van benaderen hoe zaken worden aangepakt en afgewikkeld, kortom op welke wijze gecommuniceerd wordt met de gemeentelijke diensten. Het gaat dan vaak niet zozeer over de inhoud alswel over het tempo en het correct nakomen van afspraken en het geven van vervolg aan ingezette acties. Veelvuldig valt te horen dat contacten niet goed verlopen doordat er een wisseling van de wacht aan de zijde van de Gemeente is opgetreden, de betreffende Gemeentemensen die afspraken gemaakt hebben niet aanwezig zijn, terwijl voorts vervolgacties die wel beloofd zijn uitblijven. Dit leidt ertoe dat een algemeen niet gewenst beeld bij de burgerij ontstaat over de gemeentelijke diensten en dienstverlening.
Mede gezien de bezuinigingsrondes die ook het ambtelijk apparaat zullen treffen, bestaan er bij Westland Verstandig grote zorgen omtrent het vorenstaande beeld. Dit is een reden om extra aandacht te geven aan de wijze waarop de dienstverlening verricht wordt. Vaak zit het in kleine zaken die nou net die irritatie bij burgers oproepen waardoor het beeld hetwelk al bestaat erger gemaakt wordt.
Voorts slaat dat beeld vaak over op de kwaliteit van de dienstverlening en dit laatste vaak ten onrechte. Meer prudentie richting de burgers is dan ook geboden. Weliswaar blijkt uit enquêtes dat er bij de burgers tevredenheid bestaat omtrent de dienstverlening van de Gemeente, doch bemerkingen van burgers leiden tot andere conclusies.
Het is om die reden dat de fractie van Westland Verstandig de navolgende vragen wenst te stellen:
De fractie van Westland Verstandig verzoekt u de vragen binnen de daarvoor gestelde termijn schriftelijk te beantwoorden.
Hoogachtend,
U e.a.,
P.J.L.J. Duijsens
Namens de fractie Westland Verstandig