skip to Main Content

Westland Verstandig opent meldpunt Klachten slechte wijze van verzorgen openbaar vervoer door EBS in Westland

Westland Verstandig opent meldpunt Klachten slechte wijze van verzorgen openbaar vervoer door EBS in Westland

Westland Verstandig stelde inmiddels vragen over tal van bij haar binnengekomen klachten over niet volgens het bekende rooster rijdende EBS-bussen. Na deze vragen werden vele tientallen klachten over EBS ontvangen door Westland Verstandig. Die klachten zijn zeer verontrustend. Het gaat niet alleen om -zonder aankondiging- niet rijdende bussen, maar ook om het laten staan van klanten bij een bushalte en doorrijden, het niet stoppen als een persoon wil uitstappen, agressief gedrag van chauffeurs, het niet reageren door EBS op klachten en ook telefonisch zeer moeilijk -lange wachttijden- bereikbaar zijn en als er al telefonisch contact is komt men niet verder dan de telefoniste die dan de klacht zal doorgeven. Ook ernstig lijkt de klacht dat volgens schema’s wel bussen gereden zouden hebben en de tijden dat ze dat deden, maar er echt geen bus reed of niet op tijd en dus -naar het lijkt- verkeerde informatie gegeven wordt.

Openbaar vervoer is belangrijk, wordt door de gemeente gepromoot maar dan is het wel belangrijk dat de gecontracteerde vervoerder het goed doet. Om nog een vollediger beeld te krijgen van wat er mis is, opent Westland Verstandig met ingang van morgen een meldpunt op haar site www.westlandverstandig.nl. U kunt ook een formulier invullen op één van onze Burgerkantoren of aan ons toezenden (Marktplein 10 ‘s-Gravenzande of Pr. Julianastraat 43a Naaldwijk). Degenen die al ons een mail gezonden hebben hoeven dat niet nog een keer te doen. Die meldingen zullen we wel meenemen richting gemeentebestuur en eventueel richting de Metropoolregio die de opdrachtgever is van EBS en die blijkbaar ook geen goede controle uitoefent.

Back To Top