skip to Main Content

Meerdere honderden klachten over slecht verzorgd openbaar vervoer door EBS van en naar Westland

Meerdere honderden klachten over slecht verzorgd openbaar vervoer door EBS van en naar Westland

Gedupeerde reizigers door zonder vooraankondiging niet rijden volgens rooster, dat doet zich voor naar alle bestemmingen, het voor “Jan Joker” wachten op de bus en meerdere diensten achter elkaar die uitvallen. Het op het rooster vermelden dat bussen wel rijden maar niet doen en het op het rooster vermelden dat bussen wel op tijd rijden maar niet doen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Zelfs zoveel ritten vallen uit dat EBS het ook niet meer kan of wil aangeven in de app 9292OV omdat het “teveel is voor het systeem om te verwerken”. Gevolg: stress te laat komen op school, werk of ziekenhuis etc.

Opvallend is dat heel veel reizigers erover klagen dat EBS ook niet telefonisch bereikbaar is voor informatie. Op klachten en mails wordt in het geheel niet gereageerd.

De conclusie moet zijn dat dit niet langer mag doorgaan op deze wijze en EBS ofwel per direct beter zal gaan presteren ofwel EBS vervangen wordt. Voorheen had de streekvervoerder Connexxion deze problemen niet. Sinds EBS het streekvervoer verzorgt zijn er al diverse problemen ontstaan en nu dit weer.

Directe actie vanuit de gemeente en de Metropoolregio richting EBS is noodzakelijk. Zeker nu openbaar vervoer belangrijker geworden is dan ooit. Het gebruikmaken van openbaar vervoer gestimuleerd wordt. Voor onze jeugd een betrouwbaar en snel openbaar vervoer essentieel is.

Westland Verstandig zal de meldingen of samenvattingen daarvan aan wethouder Varekamp aanbieden. Voorts zal Westland Verstandig bij de Begrotingsraad een motie indienen om het gemeentebestuur tot actie te dwingen. De motie voegen we bij.

motie 11-10-23 Ondeugdelijk openbaar vervoer door EBS

 

 

Back To Top