skip to Main Content

Publicatie Groot Westland-Westland Verstandig wil een eigen gemeentelijke ombudsman of instantie die onafhankelijk bemiddelt of oordeelt op klachten en vragen van burgers over bestuurders en medewerkers

Westland Verstandig wil een eigen gemeentelijke ombudsman of instantie die onafhankelijk bemiddelt of oordeelt op klachten en vragen van burgers over bestuurders en medewerkers. Gelukkig wil onze burgemeester dat ook!

Westland Verstandig stelt al vele jaren vast dat veel Westlandse inwoners ontevreden zijn. Vaak wordt er vanuit de gemeente niet of niet snel genoeg gereageerd, maar ook vaak gaat het om niet goed geregelde inhoudelijke zaken of niet nagekomen beloftes.

Inwoners moeten met opmerkingen en klachten bij een instantie terecht kunnen die onafhankelijk kan bemiddelen of oordelen. De ervaring bij andere gemeenten die ook een dergelijke functionaris hebben, is dat de inwoners goed geholpen worden en bestuur en ambtenaren voortaan rekening houden dat zij aangesproken worden met zo nodig een tik op de vingers. Niet alleen wordt op deze wijze de burger geholpen, maar het werkt ook voor de toekomst omdat bestuurders en medewerkers niet graag op het matje willen komen. Onze fractie stond tot voor kort alleen in haar wens van een gemeentelijke ombudsman. De burgemeester gaat gelukkig inmiddels op onze wens in en gaf aan dat er een instantie moet komen voor de klachtbehandeling. We zullen de vinger aan de pols houden.

Wilt u contact: Westland Verstandig Kreeklaan 6, 2691KX ’s-Gravenzande / 06-53401068 / mail info@duijsens.net. Zie: www.westlandverstandig.nl of bezoek op maandag, woensdag en vrijdag tussen 13.00 en 15.00 uur het BURGERKANTOOR ’s-Gravenzande, Langestraat nr.131 of op dinsdag, woensdag en donderdag tussen 14.00 en 16.00 uur het BURGERKANTOOR Naaldwijk aan de Prinses Julianastraat 43a.

 

Back To Top